imhotep | 01 Октобар, 2012 02:13
Режија: Френк Дарабонт
Сценарио: Френк Дарабонт/Стивен Кинг (новела)
Улоге: Томас Џејн, Марша Геј Харден, Лори Холден, Тоби Џонс, Џефри Де Мун, Андре Броер
Френк Дарабонт очигледно воли Стивена Кинга, иначе не би константно адаптирао његова дела за велики екран. Поред љубави, ипак је велики део разлога и економске природе, пошто се за Кинга не може рећи да је аутор чија се дела генерално успешно адаптирају. Од безбројних адаптација, могу да се сетим евентуално 6-7 филмова за које се заиста може рећи да су одлични. Дарабонт је режирао два. Ту се враћамо на економски разлог, јер је човек буквално претворио у злато обе адаптације. Ту донекле има и Кинговог удела, наравно, али је умеће редитеља заиста за причу. Ако не знате о чему причам, прочитајте причу "Rita Hayworth and the Shawshank Redemption" и роман "The Green Mile", а потом и погледајте филмове. Мада, ако их нисте већ гледали, немате шта да тражите на овом блогу. Френк Дарабонт је хтео да режира "The Mist" одмах после Шошенка, али се то изјаловило и улетела је "Зелена миља", а осам година после ње, "Измаглица" је коначно угледала светлост дана.
Измаглица |
Прича креће невременом у малом граду у држави Мејн и тешком маглом која приморава житеље да остану унутар супермаркета у коме су се затекли. Кад се из магле појаве крвожедна мутирана бића у разним облицима и доведу све у смртну опасност, сви различито реагују. Поставља се питање јесу ли права чудовишта напољу или унутра?
Одмах ћу рећи да причу по којој је филм настао нисам читао, те не могу да повучем паралелу између њих. Покушао сам да објасним зашто је било нормално очекивати врхунски финални производ када имамо сарадњу поменутог двојца. Да ли је? Па, филм обилује одличним карактеристикама. Прва је одлична карактеризација, чему доприноси сјајна глума већине укључених у пројекат. Ишло се на приказ људске психе на извол'те у тренуцима када су и буквално притерани уза зид и када им шансе за опстанак благо речено теже нули. То је сјајно постигнуто. Различити карактери људи производе различите реакције, па тако практични одлучују да збију редове и покушају што дуже да се сачувају, превише рационални не верују у натприродно и излазе, превише уплашени формирају "култ" око жене верског фанатика, и тако даље...хорор се дакле више односи на психу, мада су и створења прилично језива и добра је ствар што се јављају у више облика. Код Дарабонта су религијски тонови чести, и у овом филму наставља праксу, али по мени иде у екстрем, јер овде имамо читаву цистерну ретке столице коју Дарабонт (можда и вођен Кинговом прозом) размазује по свим верницима, правећи од њих изманипулисане зомби-креатуре које су закасниле на лоботомију. Тај аспект је по мени мало претеран, али изједначавати сваког верујућег са госпођом Кармоди (бриљантна Марша Геј Харден, коју овде не можете да не мрзите, стално прича о крају света и о Богу као крвожедном лудаку чији ће бес осетити сви који му се потпуно не предају), подсетила ме на проповеднике из филма Inherit the Wind (1960). Она успева да оформи мали култ, када се пар ствари о којима прича обистини, и када мистериозно преживи сусрет са једним од створења. Стара учитељица Ајрин (Френсис Стернхејген, врло кул и врло сталожена бакица, крајње симпатичан лик) провлачи причу о неодговорности владе и о неулагању у праве ствари, нарочито кад се наслути могућност да је за маглу крив човек.
![]() |
Главни јунак теши уплашеног сина |
Главна нит филма је брутални нихилизам и ретко које остварење изражава непатворени фатализам као ово. Једна од битнијих мисли изречена је од стране Олија Викса (Тоби Џонс), који каже:
"As a species, we're fundamentally insane. Put more than two of us in a room, we pick sides and start dreaming up reasons to kill one another. Why do you think we invented politics and religion?"
![]() |
Бејби, бејби, затвори очи сада... |
![]() |
Лори Холден, Џефри Демун и Френсис Стернхејген |
« | Октобар 2012 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
По | Ут | Ср | Че | Пе | Су | Не |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |